Monday 25 July 2011

Permainan emosi ayah untuk Hadif...

Hahahah..entri ni memang aku tak sabar nak kongsi....

Weekend kelmarin, hubby aku 'jumpa' satu permainan emosi yang Hadif dah bijak merasainya...
Hahahahah...memang tak boleh tahan lah nak gelak..
Ni hubby aku punya kejelah...
Dia suka buat ujian & explore sifat+sikap Hadif...

Semalam....hubby sajerlah menyanyi lagu sedih...
Lagu tuh actually bukanlah lagu yang terlalu sedih, tapi hubby aku menyanyi dengan nada yang sangat-sangat-sangat sedih..
Siap dengan esakkan lagi...
Pastuh, dalam lagu tuh, takder lirik lain...sebut nama Haaaaaadif jer...
Ala...korang tahukan lagu Ummi by Haddad Alwi ?
Ha...hubby aku dok menyanyi Ummi..ummi..ummi.....tapi ditukarkan dengan Hadif..hadif...hadif..
Ikut melodi lagu tuh la...
Hubby aku siap dengan muka cebiknyer..siap dengan sedu sedannya...
Adoyaiii....

Memula tuh, hubby aku main dengan dia...gelak-gelak gitu...terkekek-kekek dia...
Daripada tengah gelak-gelak...bila dengar ayah dia nyanyi lagu tuh...
Hadif boleh terus ubah mimik muka...
Dia renung jer ayah dia...(ayah dia maintain nyanyi sambil kerut-kerut kening...)
Aku pulak intai jer diorang ni berdrama...(hahahah)
Hadif start jer kerut kening...skit..skit..
Mulut dah nak cebik-cebik dah...
Mata dah terkedip-kedip...
Sat g...huk..huk...huuaaaaa!..Huuuaaaaaa!
Keluarlah suara-suara sayu dia menangis...!!!

Dan-dan tuh ayah dia pujuk....
"Alololololo...anak ayah....!"
Bila anak dia dah menangis sayu macam tuh...
Ayah dia terus tukar permainan...main babacak balik...sambil gelak-gelak skit...
Boleh pulak Hadif ni ubah emosi dia ikut gelak sekali...

Aduuhhaaaiii....

Sabor jerlah....


Aku intai dari dapur tergelak jer tengok 'permainan' ayah untuk Hadif..!


p/s : Hadif 7 bulan dah..... Anak ibu ni sensitif ker orangnyer...???

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers