Friday 22 July 2011

Harap-harap kebetulan sahaja...

Lepas tukar susu, macam-macam plak Hadif ni kene...
Since dia lahir and aku kekurangan susu badan, Hadif minum susu Mamex Gold Step 1..
Alhamdulillah, sepanjang minum susu tu, campur susu badan...Hadif tak pernah kena demam, selesama or
batuk... Even though, lepas injection imunisasi..dia tak pernah demam...

Masuk bulan 4 tak silap aku, aku sajerla try bagi Hadif susu S26..dengan harapan dapat mengecilkan
budget ayah dia untuk beli susu...tup-tup najis dia nampak tak elok..macam kembung perut...cair gitu..
Pada hemat aku, dia tak serasi... Aku kembali pada Mamex Gold balik...

Bila Hadif dah masuk 6 bulan, aku sajer la try kan dia susu lain lagi... Anmum Step 2..
Masih berharap dengan harapan yang sama...kecikkan budget beli susu! Huhuhu!
Wahh..tengok najis dia ok jer and dia takderlah kerap buang air besar...Dua hari sekali..
Pada aku itu ok dah...so,aku dengan leganya memberitahu pada hubby, kita dapat jimat dalam sepuloh hengget!
Hadif serasi dengan susu Anmum....fuuuhhh...

Tapi..., sejak-sejak tukar susu nih, memacam pulak yang Hadif dapat..
Kejap-kejap demam...pastuh selesama..pastuh batuk...
Bila dah baik...dok balik ke umah babysitter...bila ada jer budak lain yang demam or selesama..
hisshh,senang pulak hadif berjangkit...
Berdetik jugak dalam hati...kenapa eh...?
Atau hanya kebetulan jer lepas tukar susu kena demam...?
Harap-harap kebetulan sahaja...


nota:
Dan bila agak-agak dia dah besar sikit lagi...aku nak tukarkan susu lagi....hiks..
Haaiisshh...ibu ayah ni asyik membajet jer....huhuhu!
Bukan apa, dengan lebihan duit tu..bolehla ibu menabung utk anak ibu... ye dak..?

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers