Wednesday 28 December 2011

Day 3 & 4 : Percutian 4H3M di Utara...

25hb Dis 2011
Tibalah hari kenduri opismate aku...Asni..kat Sungai Petani..
Aku bertolak dari rumah Abg Ngah dalam pukul 1 ptg lebih ckit...
Alhamdulillah, senang nak carik rumah As..
Ikut map dalam kad...dah sampai dah...
Kat kenduri, antara opismate lain yang datang Ju, Hidayah, En Fauzy & Senthil...
Bawah nih ada pic pengantin....sweet couple kan...heheheh..
Lepas kenduri, kami terus ke Kulim....ke rumah abg aku plak..
Datang rumah abg aku...dok melepak jerlah...hahahah..takder pergi mana pon...
Layankan si Hadif dengan bos kecik (dak Afrina)...
Budak-budak lain dah besar dah...memasing dah jadik agak malu...
Kalo dtg umah abg aku...dok melepak dalam ruang TV dia jerlah...
dengan anak2 dia jer dah penuh 1 ruang tuh...
Memang meriah...hehehehe...
Makan malam lauk best...ayam kampung masak lemak cili api...
My SIL mmg terer bab memasak nih....
Nyum3x jerlah aku kan....huhuhu!

Esoknya, 26hb...kunun2 nak gerak balik lepas bekpes...
Tgk2 lepas bekpes, kemas itu ini...kak ina plak soh tunggu makan tengahari..
Tp dia masak light2 jerlah...Mee Kari! Wow! Aku takder hal...
Pastu, gtau hubby kak ina soh tunggu makan tengahari...
Hubby aku on jerlah....
Tunggu2, aku dah terlena dah ngan dak Hadif...
Dah dekat kol 3 petang baru aku bangun...huhuhu!
Lepas makan..siap2...kat kol 5 jugakla kami gerak balik...
Tp, kami tak gerak balik straight to KL...
Hubby aku ajak naik ke Penang....memula dia minta pandangan..nak jalan Penang or Ipoh...
Tp, last2 dia decide...nak ke Penang...
Aku on jer...huhuh!
Dapatlah kami bawak Hadif ke Pantai Batu Feringgi sekejap...
Sedap2 tgk pandangan & orang ramai...tup2 aku dengar bunyi kruk-kruk...
Rupernya, sedap jer si Hadif makan pasir tuh....Aduuuuuhhhhaaiii!
Saborjerlah aku...
Sib baik sekali jer dia tersuap ke mulut dia...
Ermmm...ibu tak penah bawak dia turun ke pantai....ni lah pertama kali dia jejak ke pasir..
Memula nampak muka weird jer dia...hehhe..cian aku tgk...
Lepas amik2 gambar Hadif...Kami jalan2 sepanjang gerai2 tuh...
Aku pantang nampak fridge magnet....hubby akupon dah tau dah...
So,aku akan bawak balik 3bijik magnet...heheheh...
Lain, aku beli T-set comel utk Hadif...
Pastuh, aku ajak hubby aku balik...
Aku dah tak larat dah...
Rasa nak lena jer...
Tak larat kunun..padahal yang dukung Hadif bukan aku pon....hhuhuhuh!
Gerak balik daripada Batu feringgi dalam kol 8malam...
Kami berhenti di R&R Gunung Semanggul...Solat & Makan...
Pastuh, hubby aku meneruskan perjalanan....terus menuju ke Kuala Lumpur..
Maka berakhirlah perjalanan percutian kami di Utara......;)

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers