Wednesday 28 December 2011

Day 1 : Percutian 4H3M di Utara...

Arrgghhh..indahnya...setelah sekian lama aku tak membawa diri ini bercuti...
Since aku mengandungkan Hadif sampailah Hadif setahun dah...aku belum lagi bercuti-cuti Malaysia..huhu!
Alhamdulillah, akhirnya hubby aku bersetuju untuk bercuti di sana...lagipun aku ada jemputan kawin di Sungai Petani...
My ofismate's wedding...
Before2 tuh aku ada cit-cat ngan hubby, nak ajak dia jengjalan ke Danok, Thailand..
Aku citer, abg Razi ada ajak ke sana...tp cemane nak pergi sebab kita takder passport...huhuh!
kalo ada passport...blehla kita join depa...heheheh..
Hubby aku cam excited gaks...wow...gud point..!
Tp dia tak kata pon nak join abg Razi...
Yess..as usual..hubby aku lebih suka privacy...
jalan2 pon ngan family sendiri jer...pada aku no big deal lah!
Cuma, dalam hati aku nih...mmg tergedik2 nak jengjalan ngan adik-beradik jugaks...
yelah, aku kan bongsu..so,dulu2 masa bujang..aku kan selalu menempek muka ngekor abg or akak2 aku g jengjalan...
kunun2 windulah saat2 macam gitu....Ahaks!
Ahhh..itu semua telah berlalu.... aku ada keluarga sendiri...!
Thanks to my hubby coz banyak bertolak ansur dengan sikap aku....;p
Sehari before bertolak...aku dah amik cuti coz nak temankan hubby aku checkup semula kat Ampang Puteri...
Tapi, sebelum g checkup...we all decide nak wat passport dulu...
Just be prepared..if in case tergerak hati nak ke Thailand sesampai jer kat Kedah...
Dalam masa 3 jam...passport aku, hubby & Hadif siap...!
Kami dapat cut masa beratur untuk dapatkan no giliran disebabkan utk buat passport Hadif..(budak bawah 2 tahun)..
Errmm...takyahlah citer pasal wat passport nih....hehheh..kita terus ke citer bergerak ke Kedah...

23hb Dis 2011
Kami decide nak gerak dalam kol 4pagi...
Tapi, macam biasalah aku...(aku yer..bukan hubby aku...)..akan amik masa extra dalam 30 minit daripada time yang diberikan
oleh hubby aku...
Tell yu what...hubby aku nih punctual orangnya...
(start aku dating sampai ke la nih..... kalo kami lewat..bukan sebab dia...tp aku...;p)
Sampai Kedah...kami terus menuju ke Padang Besar...
Selalu follow orang jer...then terus sampai...
Tapi, skg nih, kami kena tengok sign board untuk sampai ke sana...(kami takdok GPS bagai...)
Bila dah melalui ladang tebu tuh...macam dah confident lah jalan yang kami lalui nih betul..
Alhamdulillah..mmg betul pon...
Biler sampai2 jer town Padang Besar...plan nak pergi tempat orang yang slalu soping2 tuh kan...
Tup2...keta kami dah terlajak masuk ke Imigresen...
Memula ingat nak patah balik...tp tak jumpa jalan kuar...
Rasa cam cuak jugak tp disebabkan dah ada passport..cuak tuh kuranglah ckit...
At last, tanpa pengalaman masuk ke negara orang...hubby aku follow jerlah pergi ke kaunter Imigresen Thailand tuh..
Aku tunggu jer dalam kete...
Tgk2 biler hubby aku dtg semula...tgk2 ada plak form yang kene isi...
Adehhh...letih mokcik nak kene tulis bagai...
Layan jerlah...
Ingat dah cukup dengan passport jer dah buleh masuk...ni tak, nak kene isi form lah plaakk...!
Lepas settle semua, hubby aku hantar semula ke kaunter...
Tgk2 dia soh semua sekali dtg ke kaunter...
(Oh ye ke....aku manalah penah lalui mende2 nih semua...huhuh!)
Owh...rupanya dia nak 'scan' muka kami2 semua...(ada camera yang tiap2 sorang kene ngadap)..
Hahhaha...jakunnyer aku...;p
Lepas jer Imigresen tuh...kami terus ikut sign board yg ada...
Yang aku paham...ada arrow ke Padang Besa...Ejaannye.."Padang Besa" ok...bukan "Padang Besar"..
Parking jer keta...kami jalan kaki ke deretan kedai2 situ...
Adalah soping skit2...aku macam biasa sure angkut 1 narita... cukupla 1 jer..tak muat plak kete kang nak beli 2,3...huhuhu!
Hubby aku belikan mak dia beg..beg jalan..sebab arituh beg MIL aku dah terkoyak...
Lepas jalan2..kunun2 nak ke Hatyai...
Lepas nampak signboard sekali...jalan punya jalan...tak jumpa2 plak signboard nak belok ke kiri ke ke kanan ker....
Aku cakap ngan hubby....payahlah camni...Signboard depa bukan kita paham pon....
Patah balik jerlah...
Haahha...penakut kan aku....
Ermmm...tanpa berlengah lagi..hubby aku pon patah baliklah ke tempat asal kami dtg tadi..Padang Besa...
Dah lewat petang, kami decide untuk tido di Alor Setar...
Dah malam dah baru carik hotel mana nak pergi..
At last...jumpa Hotel Regency..kami check-in jerlah kat sana...
Konon nak carik hotel bajet...tp tak jumpa..
Aku pon dah penat...hubby aku kesiankan agaknya...dia pon check-in kan jerlah...
(Thanks a lot sayang!)
Berakhirlah percutian kami pada hari pertama......

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers