Friday 16 December 2011

15hb...Hubby ditahan di wad APSH

Hari ni birthday Hadif..aku letak dia kat rumah mama dia macam biasa...
Hanya ciuman di pagi hari aku bagi kat Hadif..dengan ucapan selamat hari lahir anak ibu..
Semoga Allah merahmati kehidupan anak ibu seterusnya...
Ayah dia tak dapat nak cium sebab takut Hadif jangkit kang....

Lepas hantar Hadif, aku drive ke Ampang Puteri...hubby aku dok sebelah..
Aku tak bagi dia drive...
Kepala dia pon still neno-neno lagi...
kang ke lain plak di bawak..huhuh!
Aku soh dia lena jer kat sebelah sementara aku drive ke APSH..

Sampai2 ke AP...kami ke klinik Dr. Sharifah Sakinah...
Lepas sampai giliran kami (jenuh gaklah menunggu...sebab ramai betul patient yang dtg..),
Doktor check hubby aku..then dia kata panas tinggi nih...41 darjah celcius...
Ekceli aku dah rasa sebelum tuh..panas hubby aku dah turun ckit daripada semalam...
Just imagine, cemanelah doktor yang kat Bangi tuh bleh langsung tak cek suhu hubby aku...geram jer aku dengar hubby aku citer...
Doktor Sakinah bagi option pada hubby aku...samada dia bagi ubat then rest kat rumah...atau dia admit kan hubby aku...
Hubby aku pilih untuk admitted..sebab dia kata..dia takmoh susahkan aku...
Kalau dia dok rumah, kang kene masaklah..kene jaga Hadif lagi...kene jaga dia lagi...
So,better dok spital...insyaAllah cepat sembuh...
Aku tak kisahlah...as long as hubby aku cepat sembuh and cepat lik rumah...

Sampai2 kat ward, hubby aku dipasangkan drip bottle..masuk air kat tangan...
cek suhu...cek anak tekak...takut ada kuman sebab td doktor kata mungkin ada tonsil...
Pas settle semua...aku lik rumah...lepas solat maghrib...
Dekat kol 8pm aku sampai kat rumah Kak Sofia (babysitter Hadif)..

Esoknya, 16hb, aku bawak Hadif ke rumah Kak Imah...aku plan untuk stay kat sana jer sementara menunggu hubby aku kuar daripada wad...
Aku tinggalkan Hadif kat rumah Kak Imah, then petang ckit aku g lawat hubby aku...
Dia kata panas dah turun...and dia pon dah rasa kebah ckit...cuma pening2 jer lagi...
Tapi, doktor masih tak benarkan dia balik...
Aku kata takperlah...
Aku lepak kat wad sampai kol 8pm gaklah...
Aku ajak hubby aku g carik makan kat luar...yelah, dia pon dah muak dok makan bubur jer tiap2 waktu...
Masa day first arituh mmg sakit..sedap ler nak telan bubur..
Biler dah sembuh ckit nih..mulalah tekak terasa nak makan itu, makan ini kan...huhuh!
Lepas dapat permission daripada doktor (nurse kene call doktor untuk dapatkan permission untuk lepaskan patient dia kuar daripada hospital),
aku n hubby pon jalan ler ke kedai2 makan area Ampang ni jer ha...jalan kaki jer pon...
Dapatlah hubby aku membuka selera dia dengan makan mee goreng mamak pedas...make sure pedas ada ok..enough...hehehh..

Esoknya, pepagi..aku dapat msg daripada hubby...doktor dah bagi greenli8 untuk discaj...
Alhamdulillah...
SO,aku amik hubby dalam kol 11> pagi....then terus bawak dia ke Wangsa Maju..
Gitu-gini kat rumah Kak Imah...dalam lewat petang...kami pon baliklah ke Seri Kembangan...
Rehat kat rumah pulak....;)

Akhirnya, dengan penat ke sana ke mari...even dah mmg berada kat Wangsa Maju, aku tak jugak beli kek untuk Hadif...
Aku jadi tak bersemangat sebab ayah Hadif tak sihat...
Aku nih, kalo hubby aku takder or tak sihat...aku mulalah taknak buat semuanya...huhuhu!
Aku mmg jenis tak boleh kot kalo hubby tak join....muahahaha!
Aku adalah jugak cakap2 ngan hubby...cian Hadif tak celebrate langsung hari jadi dia...
Tapi, hubby aku cakap...takper..tak rugi pon...lagpun Hadif kecik lagi..belum tahu apa2..
Aku pun takderla ralat sangat...heheh..
Jadiklah ibu belikan dia baju tido yer...and nanti ayah bawak g jengjalan ke Utara....insyaALlah...;)

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers