Monday 7 July 2014

OsteMatrix untuk Kekuatan Tulang !

Assalammualaikum....

Mas baru jer melepasi usia kandungan 36 minggu...
SubhanAllah, memang terasa kesakitan daripada perut sehingga ke belakang, punggung dan kaki....itu masa usia kandungan nak masuk trimester ketiga... kelenguhan kaki memang amat terasa. 
Tapi, bila mas dah start consume OsteMatrix..kesakitan dan kelenguhan kaki berkurangan.  Tetapi sesungguhnya ini hanyalah ikhtiar kita sebagai hamba Allah...  Mas just share apa perubahan yang mas sendiri alami selepas makan Oste ni....syukran Ya Allah...

Jom kita lihat apa manfaat & kelebihan Oste ni yer......;)

Manfaat Utama OsteMatrix

1) Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, system saraf.  Ia juga merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan meransang darah untuk memekat. 

2) Memperbaiki kekejangan & kebas-kebas -  Pengambilan 600gram kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi an artiritis. 

3) Meringankan stress - Ianya akan mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur dalam keadaan yang selesa, memperbaiki rasa debaran jantung, gementar, mimpi buruk dan stress.  Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam. 

4) Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit sewaktu haid dan membantu membuang air kecil. 

5) Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh.  Ianya juga menghalang obesity diwaktu umur tua.  Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi. 

6) Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

7) Vitamin D - Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.  Vegetarian yang kurang terdedah matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.  


 
 

Untuk dapatkan OsteMatrix ini....bolehla hubungi saya....;)

SID Anda :
ID - 1146452
FB : Masruhaila Mustapha
Call/SMS/WA : 019-3558178

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers