Saturday 5 July 2014

ESP : Manfaat & Kelebihan

Assalammualaikum....;)

Dengan lafaz Bismillah....hari ni Mas nak share something tentang ESP Shaklee.... Hhmmm, pernah cuba tak? Rugi kalau tak cuba...hihi... Bukan apa, once bila dah cuba ESP ni...sure uols semua for terus jatuh cinta... Mas suka minum ESP dengan milo....hihi.. tp sebenarnya, ESP ni boleh minum begitu sahaja..ataupun campur dengan minuman-minuman lain macam jus oren, blackcurrent dan macam-macam air lagi...nanti Mas akan share cara bancuh dan contoh-contoh minuman lain yer....;)

Tapi, hari ni Mas nak share apa itu ESP, kelebihan dan khasiat ESP...wwiiii....



>>> Apa itu ESP ? <<<

Energizing Soy Protein (ESP) dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.  Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 mineral.  Sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua atau muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik(G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis. 
1 hidangan ESP ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada uric asid dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


>>> Khasiat Utama ESP <<<

1) Awet Muda - asid amino untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, lutut, kulit - pengambilan yang kerap adalah kunci untuk mengekalkan awet muda.

2) Baik Untuk Hormon - kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormone wanita.  Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.   

3) Baik Untuk Prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan mengelakkan sel kanser merebak.  Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser.  Ia juga sangat baik dalam menjaga Rahim dan ovary, kitaran haid dan pembesaran prostat. 

4) Kulit seperti Remaja - Meransang pembentukkan semula kulit dan otot,  mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot sekaligus mempercepat pemulihan luka dan menghilangkan kesan parut.

5) Pembekal Tenaga Segera - Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan system imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migraine, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dan lain-lain. 

6) Memulih Pigmentasi - Melambatkan proses uban, gugur rambut, masalah keadaan rambut, pigmentasi, kedutan dan kesan tua. 

7) Memperbaiki Memori - Menguatkan ingatan & kualiti memori, kecergasan, keupayaan seksual dan sebagainya. 




Sumber : En Google


Untuk order...?
Jom hubungi saya SID Anda :-

ID : 1146452
FB: Masruhaila Mustapha
Call/SMS/WA : 019-3558178

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers