Thursday 17 July 2014

Jadi Warga Melaka !

Assalammualaikum....

Ahhhh...Alhamdulillah....aku sudah bergelar warga Melaka...yeeaahhhaaa!
Walaupun HR belum bagi keputusan samada permohonan perpindahan aku ke cawangan Melaka berjaya atau tak...aku nekad untuk mengikut husband aku berpindah ke sini....
Aku hantar resign letter..pengarah jabatan aku tak terima...then dia kata nak tolong uruskan permohonan aku.....so, aku serahkan jerla pada dia...
Aku berserah jugak pada Allah....andai rezeki aku masih ada di bank....aku syukur...
Jika ditakdirkan bukan rezeki aku...aku yakin rezeki Allah ada di mana-mana...
Percayalah! Yakinlah!

Dekat beberapa hari jugakla aku n hubby dok mengerah tenaga mengemas barang-barang dalam kotak yg kami bawak dari TDD, Seri Kembangan....Aduuhhh, memang jenuh kalo berpindah ni kan.... Serius rasa tak mau pindah lagi dah...huhuhu! Alhamdulillah, Allah berikan kami rezeki untuk miliki rumah sendiri di Melaka...
Lama woooo kami angan-angankan perkara ni.....
Walaupun kami anak Johor....tapi kami feel best gitu kalo dapat duduk & menua di Melaka... (Uppppsss...ada ke word "menua"...hahahha... aku maksudkan 'habiskan usia di Melaka'...)

Esok genap masuk 38weeks...dua tiga hari ni kerap rasa contraction...tp rasanya false contraction kot... Aku dah buat first time checkup dengan doctor Hanisah @ Hospital Pantai Melaka.. Masa checkup doctor Hanisah kata baby ok & dah engaged...dah tak lama lagi la ni nak bersalin...
So, bila rasa sakit boleh terus datang ke hospital...naik tingkat 2...labour room...huhuhu...

Masalahnyer, kalau ikut experience...aku mmg tak pernah merasai sakit secara alami.... kedua-dua anak aku sebelum ni...bersalin tanpa diduga... masa Hadif, aku leaking...then doctor induce...
Masa Syifa'...checkup masa 38weeks...doctor Noraini@Azzahra Bangi cek bukaan....tgk-tgk dah 3cm...padahal aku takla sakit sangat pon....

So, kali ni....aku rasa agak konfius ckit...betul ke rasa contraction yg aku rasa sekarang ni....atau hanyalah false contraction.... rasa hati mcm nak serah diri jer...huhuhu...
Tapi, aku minta baby bersabar ckit....
Ayah dia lagila...kalo boleh suruh baby sabra...tunggu sampai date 23 Julai....leh sama birthdate ngan dia...wakakakka...sabor jerler...huhuhu....

Pada aku takperla...bebila pon boleh sayang...janji anak ibu keluar dengan selamat dan sihat....

InsyaAllah....ibu & ayah masih bertahan untuk menunggu anak ibu keluar bila dah bersedia untuk melihat dunia ini yer....


^_^

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers