Tuesday 8 July 2014

Berkat Ramadhan - Moga Ayahandaku sihat semula...

Assalammualaikum semua.....

Since last week ayah aku tak sihat.... Ingat lagi masa nak gerak balik daripada BP ke KL...ayah kata ayah kurang sihat...tp masa salam tu kami rasa tangan ayah tak panas...suhu normal....

Dua tiga hari lepas tu....akak-akak bgtau dalam wassap group family....ayah demam... Oh..kesiannya ayah... ayah takder selera makan....tak dapat nak puasa... ayah tidur sahaja.... Yela, usia ayah pun dah menjangkau 80 lebih.... Cuma kali ni hati makin terasa risau sebab cara ayah menangani masalah kesihatan amat membimbangkan aku.... ayah sah-sah tak sihat tapi cara dia nak menggagahkan diri utk lawan pilu rasanya... Aku tahu pon daripada cerita-cerita akak aku yang balik jenguk ayah kat umah.....

Adalah dalam dua kali aku cuba call utk bercakap dengan ayah tapi ayah tengah tido time tu.....so aku tangguhkan aja niay aku nak bercakap dengan ayah....

Yessss....kelmarin akhirnya aku dapat bercakap dengan ayah...

Aku : Ayah demam yer...? (Aku cuba berbahasa sedangkan aku tau ayah demam)
Ayah : Tak taula...nape ntah badan ayah ni.... Demam dah kurang sikit....tp masih kurang sihat la...
Aku : Maaf yah..tak dapat balik nak tengok ayah.... Ayu tengah packing2 barang rumah...nak pindah hujung minggu depan...
Ayah : Aaaahh...takper.... Ayu dapat pindah melaka ke?
Aku : Belum lagi....ayu amik cuti dulu....
Ayah : Legaaa ayah dengar....ayah risau cemanelah ayu dengan hamdan duduk jauh lama-lama.... Molek sangat lah tu dapat duduk setempat...
Aku : (sentap dengan respond ayah)...membuatkan aku rasa sebak....

Yelah...mana ayah pernah bagitau depan2 yang dia risaukan kami sebenarnya.....duduk jauh...Melaka-KL... Setengah orang jarak Melaka-KL takder masalah...boleh ulang alik setiap hari lagi....
Tapi....itu bukan cara kami.... Husband aku bukan suka kerja yang kene travel jauh2...hari2 pulak tu.... Kan sunat hukumnya cari rumah yang berdekatan dengan tempat kerja...

Maafkan ayu ayah...sebab jarak lokasi kami suami isteri juga antara yang membebankan fikiran & hati ayah.....

InsyaAllah....tak lama lagi kami akan tinggal setempat.... ayu doakan ayah sihat & sembuh sepenuhnya....

Lot's of luv,
Anakmu....AYU!♡♡♡

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers