Thursday 4 August 2011

Ujian emosi di bulan puasa...luahan hati jer...


Entri nih memang tak sesuai post di bulan puasa...tapi ini sekadar pelepas perasaan....hukhukhuk!


Pepagi lagi aku telah dihambat perasaan bengang...! Tapi masih ditahap yang boleh dikawal okieesss...
Dan aku masih sempat berkata dalam hati aku...sesungguhnya aku sedang berpuasa dan ini adalah ujian untuk ko
wahai Pn Masruhaila!
Berkerut-kerut kening aku bila dapat email daripada opis mate aku ni haaa...
Bukanlah aku nak berkira pasal kerja...tapi kenapa aku pulak ? kenapa aku yang kene..?
Hujung pangkal tak tahu...tetiba jer nak bagi aku settlekan problem ni kan...
User issuekan probs nih kat dia....boleh pulak dengan tanpa rasa bersalah pass kerja tuh kat aku!
Hadddoooiiyyaaaiii....
Adakah aku tidak dapat menerima arahan daripada dia...?
Seorang staff yang 2 pangkat di bawah haku ?
Ya Allah...aku tidak bermaksud begitu...

Yesss...memang la dia cakap mintak tolonggg....
Dengan alasan dia ada mende lain nak kene settlekan...
Helloo...aku nih pon ada banyak changes yang kene siapkan... itu urgent ini urgent...huh!
Kalo dia mintak tolong n mintak buat sama-sama takper jugak!
Ni tidak...mintak tolong dengan bagi 100% lepas kat haku!

Alasan dia langsung aku tak boleh terima...
Aku tengok boleh jer dia huha-huha..borak sana borak sini...
Sempat lagi membeli-belah juadah berbuka puasa kat kafe opis nih...
Aku pon tak bergerak dari tempat aku kecuali pergi solat, jumpa 'Mr. Tan...', bilik miting...

And inilah kelemahan aku...aku tak boleh nak kata TIDAK!, NO!.
Cuma, tadi aku dah membebel jugak dengan 'boss kecik' nih ngatakan aku pon ada kerja lain...
Boleh dia cakap..."Takperlah, kalau kak mas ada keje lain, buat yang ni kemudian2 pon takper..".
Arrgghhh...apakah maknanya itu ?
Maknanya....kerja tuh..bukanlah urgent...
Kan ko bleh simpan dulu, then bila kerja yang dikatakan urgent tadi dah settle...
ko buatlah.... Bukan susah ponnn...!

Tapi, setelah aku muhasabah diri...mungkin inilah peluang yang Allah berikan pada aku untuk menambahkan pahala aku di bulan Ramadhan kotsss...
Diuji emosi sedikit....jika aku tolong aku dapat pahala...jika aku buat deeerrkkk jer...aku yang ruuugiii woooo!
Sabar...sabar...Masruhaila...
Ikhlaskanlah diri anda....

Moral of the story : Jangan jadi macam aku yang beremosi tak tentu hala...
Mende-mende kecik nih jangan nak besar2kan...
(errrr...atau aku nak period kotssss....:p)

1 comment:

  1. slalu gak terkena cm ni..mula2 'ikut' aje...

    last2 bersuara gak...kalau kita diam, nnt kepala kita dipijak...

    tp btl gak bln pose kne byk2 b,sabar.. :)

    ReplyDelete

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers