Wednesday 1 June 2011

Berilahlah hidayahMu ya Allah...

Bleh tak aku nak share sket pasal sorang sahabat aku..
Biarlah aku namakan dia sebagai 'A'..aku kenal A dah masuk 4 tahun..
Hmmm..cemane aku nak mula yer...

Oklah,aku citer..sejak dua menjak nih, bila aku masuk wall 'A' dalam fesbuk..tetiba jer aku rasa sedih..
Aku akui aku ni bukanlah ustazah ataupun mempunyai kefahaman yang tinggi dalam agama nih..
Cuma, dengan pengetahuan cetek aku ni..jauh di sudut lubuk hati aku, aku rasa sedih..
Sedih melihatkan perubahan 'A'..yang baik hati...
Dia sgt baik, happy go lucky, pandai masak, murah hati, xlupa kawan2...

Tapi.....bila tang masuk bab penampilan luaran yg kelihatan berubah...
aku jadi agak sedih...
Diri dia masih yang dulu...baik dengan semua org cuma penampilanya sahaja..
Yes...mmg nampak elegent tapi....sayang...

Ya Allah, aku xder kekuatan nak menegur atau bercakap sendiri dengannya..
cuma aku berdoa semoga suatu hari nanti dia akan berubah...
menjadi yg lebih baik sebagai hamba Allah yg sentiasa mendambakanNya....
Aminnn...

Jom sempatkan masa baca catatan ustaz Zaharuddin...tentang Aurat Wanita...
semoga memberi manfaat bersama...;)

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers