Thursday 12 May 2011

His first solid food

Semalam try skali lg bg hadif makan nestum beras merah...
Heheh..menampakkan perubahan...nampak mulut dia nyutnyet2x...heheh..
Kalo b4 nih bagi (just try bg sesudu dia), muka dia nampak cebik..konfius..ntah apa ibu dia kasik makan ntah gaknya dia fikir...hahaha...
Sib bek semalam dia nampak ok...so,dapatlah lebih 5sudu masuk dlam mulut dia...diselangselikan dengan air masak...

Aku banyak bertanya ngan akak2 n kengkawan yang dah ada anak...n pengalaman diorg masa anak2 diorg menjangkau umur 4bulan....
Mcm2 style n cara diorg nih bg anak diorg makan....
Ada member aku ajar masukkan nestum ckit dalam susu... Yela,aku citer2 kat dia yang anak aku la ni dok nangis jer, n nyeladang nak susu...(tau ker nyeladang tuh apa?hahaha.. means - selalu/kerap)...
so,dia suggest masukkan nestum beras merah dalam susu...masukkan ckit jer... Alhamdulillah, aku try n hadif nampak ok jer... Alhamdulillah jgk dia xderla tersedak ke apa ke....

Erm, seronok rasa bila tgk hadif dah semakin membesar.... Now xsabar plak rasa nak tgk dia betul2 pandai makan n menikmati makanan yangg aku suapkan...... Hhhmmmmm.....

Tgk ea beza pic dia masa baby (@spital) n 3bulan....ada beza tak? nampakla membesar ckit kan...lahir 2.23kg jer..

@spital

3bulan

 Now, hadif dah 5 bulan....ti aku upload latest pic dia k....hehehe...

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers