Friday 27 June 2014

Berpantang dengan SHAKLEE ! ^^

Assalammualaikum semua...

Now aku dah masuk minggu ke-36...paling awal utk bersalin tinggal 2 minggu sahaja lagi... Fuuhhh...walaupun bakal melahirkan  anak yg ketiga debaran tetap terasa... 

Ok...aku dah siap2 order set pantang utk diri aku sendiri...
Meh aku share set pantang yg aku ambil utk uolsss....hihihi...memang thooorrrbaaiikkk....


Okay Set pantang shaklee ni terdiri dari :

- VITALEA.  

- B COMPLEX.

- VITAMIN C.

- ZINK.


Optional :

-ESP 

- ALFALFA 



Kenapa perlu pilih SET PANTANG SHAKLEE ni?

Tak seperti jamu atau produk yang lain yang ada banyak pantang larang dan mungkin ada kesan sampingan.

Tak perlu risau takut anak akan terkena jaundice atau penyakit kuning. Boleh mula dimakan dari hari pertama melahirkan lagi.

Membantu ibu lebih bertenaga walaupun baru lepas bersalin

Bonus bagi ibu yang menyusukan di mana kulit anak jadi lebih gebu dan cantik.

Boleh ubat penyakit buasir si ibu

Yang penting luka bersalin/pembedahan cepat baik!

Jika set pantang + ESP pula, boleh membantu ibu langsing semula, kulit cantik dan dapat tenaga yang berpanjangan.

Jika set pantang + Alfalfa , boleh kurangkan sakit sendi, cepatkan pengecutan rahim, mengatasi masalah kewanitaan dan paling penting ia adalah milk booster atau boleh banyakkan susu.


Apakah kepentingan mengambil vitamin-vitamin ini?


1) Vitamin B Complex Dengan Asid Folik

B Complex bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan ibu berpantang. Ia juga berupaya meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga. Justeru, ibu-ibu akan merasa lebih bertenaga dan kurang letih. Vitamin ini juga memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan, sesuai dengan namanya 'B' for Beauty.


2) Vitalea / Multivitamin Dengan Zat Besi

Sangat penting untuk diambil oleh ibu berpantang kerana Vitalea membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakkan makanan perlu dielakkan semasa berpantang (pantang makan). Zat besi pula sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran. Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.


3) Vitamin C

Sangat penting untuk penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji vitamin C Shaklee menyamai 7 biji setengah kita memakan buah oren. Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikkan kulit.


4) Zink

Sangat penting untuk membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman. Makanan yang kaya dengan zink ialah ikan haruan. Agak sukar untuk memasak ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal. Justeru, pengambilan zink setiap hari adalah pilihan yang tepat bagi ibu berpantang. Zink juga membantu mengatasi masalah 'kedinginan' selepas bersalin, dan pengambilan zink oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum. 



So apa tunggu wahai ibu yang sedang mencari set pantang.. Buatlah pilihan yang tepat untuk kesihatan anda dan anak anda . 



#credit to Ibu Batrisya
 
 
Hubungi saya SID anda :-

FB: Masruhaila Mustapha
SMS/WA : 019-3558178

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers