Tuesday 11 October 2011

Hadif jatuh katil - dahi benjol !

Salam semua...

Lama dah aku tak hapdet blog nih...
Siyesli memang aku bz daripada akhir bulan arituh sampailah ke minggu nih..
Tp aku nak hapdet jugak arini...

Entri untuk arini..aku nak citer pasal lastwik...kes anak aku jatuh katil...
Aduuhhhh...
Cian anak ibu...

Tgklah pic nih...dahi Hadif dah bertanda...




Ciannyer anak ibu....hukhukhuk....

Alkisahnyer...sampai-sampai jer rumah..aku buat aktiviti macam biasa jerlah..
Basuh baju, basuh pinggan mangkuk yang tersadai kat sinki lepas bekpes pagi tuh...
Bila dah dengar Hadif ngek..ngek..ngek...nak tidur...aku amiklah dia n tidurkan dia sampai terlelap...
Nak bagi cepat dia lena..aku susukan dia ngan susu badan...(ntah apalah dia isap...sebab susu aku dah tak banyak)..
Ntah cemane malam tuh, sebaik jer aku abih solat isya'..dia merengek lagi...
Aku watkan susu botol...
Aku biarkan dia sengsorang dalam bilik...atas katil..
Aku dah siap 'pagar' katil dengan bantal-bantal keliling katil...

Kebiasaanya, lepas dia menyusu...confirm ding-dong dia sambung tido...
Aku dengan kekonfidenannyer...terus g dapur masak utk makan malam...
Dalam sibuk2 kat dapur tuh...2,3 kali aku ulang-alik ke bilik tengok Hadif..
Owhh...okeh..dia still menyusu...
Owh...okeh..dia dah tidur...

Tak lama lepas tuh..ak tetiba dengan bunyi...."Aaaaaaaaa...."..
Bunyi budak jerit nangih....
Bergegas aku ke bilik...berlari....
MasyaAllah...anak ibu dah kat bawah dah.....
Aku sampai ke Hadif...mulut dia tengah ternganga...nangis jerit sampai tak berbunyi dah....
Punyalah lama dia nak lepaskan jeritan tuh....
Aku amik dia...peluk dia....
Aku tiup n sapu kat dahi yang benjol tuh...
Dahi dia dah bertanda dah...
Aku pujuk2 dia...
Nasib baik anak ibu nangis jerit tak lama...
Aku cepat-cepat sapukan minyak gamat kat dahi dia yang tercalar luka ckit..
Bawah katil aku bukan ada alas pon...takder karpet...mmg lantai tiles ajer..
Aku jadi bingung...nak tuam dengan air panas or air batu...
Aku call husband aku....
Nak mintak tolong dia googlekan untuk aku apa yang terbaik utk aku buat...redakan benjolan dahi Hadif...
Bila aku gtau Hadif jatuh katil...confirm2 aku kene marah dululah kan...
Takperlah aku kene marah...mmg aku silap...mmg aku salah...
Marah-marah husband aku pon...dia tlg jgak carikan solution terbaik utk Hadif...
At last, husband aku cakap...tuamkan dengan air batu...

Dengan segera, aku amik air batu n tuamkan kat Hadif...
Time tuh Hadif dah tak nangis...
Dia leh main tepuk2 lantai lagi...heheh..

Alhamdulillah, esok jer...benjolan kat dahi dia dah surut...
Tinggal luka kecil jer...

Sekarang, dahi dia dah OK...dah tiada benjolan dan tiada calar lagi...
Yang pasti, selepas 24jam..daripada waktu jatuh...Hadif takder muntah dan takder bg respon yang pelik2...
Dia buat aktiviti macam biasa...tepuk2 lantai...bebel macam biasa...hehehe...

Hadif, maafkan ibu yer...


p/s :
Citer lapuk tapi tetap nak coret kat sini...supaya Hadif buleh baca bila dia dah besar nanti...

No comments:

Post a Comment

Rahmatilah kami Ya Allah...

Daisypath Anniversary tickers

Permata hati ibu ayah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers